piątek, 18 lipca 2014

Diy - wzorzysta ramka na zdjęcie

Witajcie! Dzisiejszy post tak szybko, (?)  ponieważ jutro jadę na camping do przyjaciółki i nie będę miała kiedy do was napisać :)

 Ostatnio gdy w końcu wyszłam z domu xd poszłam z mamą do sklepu papierniczego po płyty. Tyle, że to nie one pochłonęły moją uwagę a... przepiękna wzorzysta krepa. Jest cudowna :) Ja wybrała akurat zebrę, ale w sklepie było mnóstwo wzorów, więc jak zawsze to bywa nie mogłam się zdecydować bo wszystkie były śliczne :c No, ale w końcu wybrałam jedną i zadowolona wyszłam ze sklepu. Był to spontaniczny zakup więc nie wiedziałam do czego mogła by mi się przydać. Cały dzień o tym myślałam gdy w pewnym momencie dostrzegła moje stare zdjęcie z koloni.... i olśniło mnie! Wymyśliłam ramkę, którą ozdobiłam wspomnianą już tu krepą. Wyszło nienajgorzej, więc na pewno jeszcze zrobię ich kilka (oczywiście trochę je jeszcze ulepszę ) na moje dyplomy, które dostałam w ty roku :) No, ale bez dalszego słowotoku (o ile to możliwe przy pisaniu notki xd) zapraszam do obejżenia prostego diy! :)

Przygotuj:
-karton,
- klej,
- nożyczki,
- linijkę,
-ołówek,
- przezroczystą folię,
- taśmę klejącą,
- coś do ozdoby ( w moim przypadku - wzorzysta krepa).


Na początku należy na kartonie narysować kształt zdjęcia, które chcemy oprawić. Potem należy dodać 4cm przy każdym boku, by po wycięciu danego zdjęcia powstała ramka.



Następnie wycinamy "otoczkę na ramkę". W moim przypadku była to jedynie krepa, ale będzie lepiej jeżeli najpierw okleicie ramkę białą kartką by nic nie prześwitywało :) 



Gdy już to wykonamy, kolejnym krokiem jest zrobienie osłonki na zdjęcie, by się nie zniszczyło, ani nie 
okurzyło. W tym wypadku należy użyć przezroczystej folijki. 



By zdjęcie lepiej się trzymało można je przypiąć spinaczem :)


Kolejny etap to przymocowanie, oprawionego zdjęcia w folię do ramki. W tym celu można użyć niezawodnej taśmy klejącej :)



Teraz zostało nam tylko jedno - przymocowanie "otoczki" do ramki. W tym celu należy pokleić całą ramkę klejem (ja użyłam zwykłego kleju szkolnego).




Jeżeli ktoś chce może przykleić jeszcze jedną warstwę kartonu przed nałożeniem otoczki, by ramka była po prostu stabilniejsza i grubsza. Ja tak nie zrobiłam bo zależało mi by było widać podpisy z tyłu. (chociaż jak teraz sobie myślę, to mogłam po prostu wyciąć identyczny kartonik do poprzedniego i tylko go nakleić...)

I właśnie po tym zabiegu ramka jest gotowa! Tak prezentuje się ta, którą wykonałam ja :)






 Jak widać nie jest to wcale skomplikowane :) Ramkę można ozdobić wedle swoich zachcianek. Wystarczy, tak jak wspomniałam wcześniej, zamiast "krepy - zebry" użyć białej kartki i pozwolić tylko by wyobraźnia zadziałała :) Mam nadzieje, że może takie diy kiedyś się wam przyda i sami zrobicie takie ramki :) 

Prawdopodobnie kolejny post dodam w poniedziałek, gdyż w niedzielę będę odsypiać :) Dozobaczenia!











15 komentarzy:

  1. o bardzo fajny pomył na ramkę :)
    paulinadme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. super pomysł! jak będę miała chwilkę czasu to na pewno zrobie se taką!
    kl-klaudia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. a no i obserwuje licze na rewanż ;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł, mi niestety nie pasuje do pokoju..

    Obserwujemy? agnieszka-codziennosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ha ha :D Jakie fajne, chyba coś takiego wyczaruję ;) Zapraszam do siebie ^^

    Pozdrawiam *.* http://board-of-feelings.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ładna ^-^. Zapraszam na nowy post :). http://fovingues.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Great post xx

    Let's keep in touch? Follow for follow?

    Laura Macij
    http://www.lauramacij.com/2014/07/laces.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy pomysł! ;)
    Obserwuję + liczę na rewanż ;)
    olixaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładny blog,jestem tutaj pierwszy raz i już wiem,że będę tu częściej wpadać:)
    Może wspólna obserwacja ? CLICK odp u mnie ,ja na pewno sie odwdzięczę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz świetne pomysły ;)

    martensik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. super pomysł! :)
    Poklikasz u mnie w linki sheinside? Z góry dziękuję! ♥
    +Obserwujemy? ♥

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo fajnie Ci wyszło, ja nie mam rąk do DIY :)

    http://werczill.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. jejj świetny pomysł :) Super blog ! :)

    http://oluska-two.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Również obserwuje (22)
    pozdrawiam :*
    Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz
    CLICK

    OdpowiedzUsuń